tisdag 11 maj 2010

Återigen har en vecka gått.

Nu har det gått nästan en vecka sedan jag satt här och skrev sist. Under tiden har jag längtat efter att sommaren ska infinna sig. Det tar emot att gå i vinterjacka så här års.
Efterlysning : Vår och sommar !
Signalement : Sol, värme och blå himmel !
Så jag har ägnat mig åt lite inomhussysslor. Det har blivet lite bullar, muffins, chokladsockerkakor, ananaspajer och fillimpor. Skönt att ha lite i frysen inför sommaren, när man inte vill vara inne och stöka. Var med Oma till optikern, där det inte gick så bra. Istället för nya glas, så blev det en remiss till Ögonkliniken. Hoppas att det inte är för lång väntetid. När vi ändå var i V-by lånade vi hem några byxor till Oma att prova och 2 par satt som en smäck. Kul !! Under lördagens regnväder åkte jag till Gamleby på Loppis. J o L var där och sålde och då passade jag på att träffa dom några timmar. Egon fyllde 21 år den dagen, men han kände inte för något firande i år och det har jag full förståelse för. Söndagen var Oma-dag. Hon kom hit på fika och läste ifatt nära och käras bloggar. Det tog så lång tid, så det blev middag också.
Äntligen kom det lite värme idag, fast det hade varit frostnatt. Så det fick bli en lat dag som tillbringades på altanen och i solstolen. Bäst att passa på. Hoppas att värmen håller i sig, så att man äntligen vågar placera ut alla blommor i trädgården.
Ja, så kan en vecka se ut i korta drag.
KRAM ALLA !!!

2 kommentarer: