söndag 16 maj 2010

BRÖLLOP.

Veckan som gått har varit lugn utan några stora skandaler eller chockartade upplevelser för min del. Vädret envisas med att vara grått och regnigt, vilket gör att man känner sig seg och sömnig.
Vi avslutade veckan med att gå på bröllop igår. Det var Berths bonusson Roger som gifte sig med sin Lilian och deras tre barn var med som helt ljuvliga näbbar. Vigseln ägde rum i Tidersrums kyrka, som jag bara älskar. Det är en gammal kyrka i trä, med fristående klockstapel. Det var så vackert och stämningsfullt och Lilian var som jag väntat en mycket vacker brud och vi fick höra vacker sång och musik av Frallan, som jag också bara älskar. Därefter bjöds vi och 75 gäster på 3-rätters middag. Så det blev en riktigt trevlig dag-kväll. Berth var glad när vi kom hem, att han orkat vara med på sin "sons " bröllop.
Tur med vädret hade brudparet också. Roger har egen firma med anställda och är van att styra och ställa och ha koll på det mesta. Så jag skämtade om i veckan, när det bara regnade, att vädret kunde han iaf inte bestämma över. Men tji fick jag ! Det kunde han !! Regn på morgonen och på kvällen, men under bröllopet var det sommarväder :)
För en gång skull så var jag faktiskt hos frissan. ( förutom när jag klipper och tonar förstås ) Man vill ju vara lite fin en sån dag och min kära Kattis fixade det galant med en löst uppsatt frisyr med 5 små vita gnistrande blommar i. Jag var så nöjd !!
Idag har vi tagit det lungt, förutom att vi klippte ner rosorna. Jag har väntat in i det sista att jag skulle få se några livstecken, men de har tydligen" döden dött" i vinter. Både Pinocciorosorna och klätterrosen. Ledsamt, ledsamt !!! Fast jag hoppas fortfarande att det ska komma nytt underifrån.
Det sista som överger människan är hoppet. Vad det än gäller.

3 kommentarer:

  1. Majlis Johansson20 maj 2010 kl. 17:59

    Så fina de var - och du också, det lilla man kan se av frisyren.

    SvaraRadera
  2. Jag hade 5 små vita blommor med strass i mitten, i uppsättningen. Kattis är så duktig och vet att jag inte vill ha det för strikt, utan lite busigt.

    SvaraRadera