måndag 31 maj 2010

SLUTET PÅ VECKAN.

Det sista jag skrev om sist ni hörde ifrån mig, var att jag på torsdagen skulle representera DHR och KAF på seniordagen på Kindagård. Jag satt där emellan kl.9-15 och det blev en riktigt lyckad dag, med många besökare. Träffade många gamla bekanta att byta några ord med, så min redan hesa röst var ännu " sexigare" framåt eftermiddagen. Men jag får väl vara glad om jag har något som är sexigt i min ålder :)
På fredagen tog Berth och jag det lungt efter en intensiv vecka. Jag sov som vanligt en stund i solstolen på em. Sov så gott att jag väcktes av mina egna snarkningar. Så , okey, jag måste väl erkänna att jag snarkar. Men jag vaknade till och gjorde en sats biffar till middagen och till några gånger till.
Lördagen ägnades åt vårmöte med DHR på Södergården. Vädret var "så där "så vi fick sitta inne då också.
Igår firade vi först Morsdag hos OMA, med hennes goda hembakade kaffebröd och när jag kom hem var Jeanette o Lars hos mig och jobbade . Så nu står Berths fina egentillverkade postlåda på plats igen, efter att ha fallit ut på gatan förra helgen. ( Beroende på huliganer eller enbart ruttna stolpar ? Det är frågan, för samtidigt fick granntjejerna sin bil repad ) Jag fick också takrännorna rensade och en gren på tallen nedsågad, som skavde på verandataket.
Bättre morsdagspresent kunde jag inte få. Som tack bjöd jag på smördegsgömmor med
sallad. MUMS !!!!! ( om jag får säja det själv )
I morgon börjar en ny månad. Hoppas att den blir mera sommarlik än den som varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar