fredag 11 januari 2013

ORDETS MAKT.

Det finns ord som jag inte gillar - hatar. Bör är ett sådant ord. När jag var fackligt förtroendevald och ordet bör stod i en avtalstext, då kom man inte långt i förhandlingarna med arbetsgivaren. Lika problematiskt är det för mig idag, i mina kontakter med kommunen, när det står bör i t.ex. kommunallagen. Dom senaste dagarna har jag fått två nya ord att ogilla. Nog och Troligtvis. Det kräver väl sin förklaring.
Jag försöker ju vara öppen med min sjukdom och äntligen har jag fått svar på datatomografin som jag gjorde innan helgerna. Svaret kom per telefon från en läkare. Tänk om jag kunde säga min läkare. Men under de år jag varit i kontakt med Lungmedecin, har jag ytterst få gånger haft samma läkare. DET ÄR JOBBIGT. Vid t.ex en vanlig förkylning eller stukning accepterar jag det, men vid allvarligare, kroniska tillstånd är det jätteviktigt med kontinutet, för att kunna känna trygghet. Resten av personalen säger: Att är det något du undrar över, så är det bara att ta kontakt med din läkare. Mitt standardsvar är numera : Vilken då ??? Jag måste ändå tillägga, att vid de tillfällen jag varit inlagd på Lung, så har det varit superbra med världens trevligaste personal. Man får inte glömma att berömma också, när det är befogat.
Åter till röntgensvaret. Läkaren sa följande : Förändringen vi ser på din högra lunga är nog ärrbildning efter strålningen och förändringen vi ser på den vänstra är troligtvis en infektionshärd, som förra antibiotikakuren inte bet på. Oj, så tryggt och förtroendefullt det känns för mig med nog och troligtvis. NOT :-(  "Summan utav kardemumman"  blev att jag ska äta ytterligare en kur, utav en som hon sa, specialmedecin under 10 dagar och göra en ny datatomografi om 2-3 mån. Efter 2 dagar fick jag ringa Lung för jag mådde inte alls bra. Jag kände mig mer täppt i luftrören än normalt, svag, darrig, huvudvärk o torr i munnen. Svaret jag fick var att det är helt normala biverkningar på just den här medecinen ( + 100 till om man läser bipacksedeln ) Men du behöver den. Kan du stå ut 8 dagar till ? SÅ NU RÄKNAR JAG NER !!! 7 dagar kvar...........
Jag nöjer mig med det här idag och återkommer med förhoppningsvis mer positiva tongångar. För trots allt består livet även av fina dagar och möten.

2 kommentarer:

  1. hej kinna,håller med dej,jag har aldrig hatat nån,men tycka illa om något eller nån har jag väl gjort,bör var ju något vi försökte byta ut mot ska.många säger till mej att det går nog,men jag säger detska gå.det enda som inte går är nyfödda barn.troligtvis vore väl bättre att säga,jag hör av mej om fakta i stället för dessa troliktvis och nog.för övrigt så är du ju en prövad människa,hoppas nu allt löser sig för dej ,när du fått avslutat kuren.jag kan bara tillägga att jag fick glada besked ,det var inflamerade ärrbildningar i magsäcken så jag äter omeprazol för att läka dessa,men det är svårt när annan medicin gör så det blir inflammation,ha det nu så bra så hörs vi .MVH kalle v-by

    SvaraRadera
  2. glömde upplysa dej om att jag jobbade som vice klubbordförande för livs på slakteriet i vimmerby 12år,även reprecentant i repskapet,med tanke på att läsa lagboken som hade många bör MVH kalle

    SvaraRadera