söndag 5 februari 2012

VARNING !!!!

Imorse när jag vaknade var det -24 grader ute !!!! Nu har det tack o lov gått upp till 10. Det här är en sån dag, när man ska undvika att slicka på lyktstolpar!!! Man ska även akta sig för trappräcken!!!!! Det blev jag varse som barn och av det lärde jag mig att det gör väldigt ont att äta utan skinn på tungan.... Fantastiskt att bilen startar trots kylan. Men peppar, peppar, ta i trä !!!! Dumt att säja så, för då strular den väl imorgon, när jag ska iväg på vattengympan. Jag har motorvärmare, men när jag kopplar i den , så går proppen. Hade ju varit smart av mig att åtgärda det innan riktiga vintern gjorde sitt inträde. Men som så mycket annat, så HAR DET INTE BLIVIT AV. Men något som jag åtgärdat är mina icke fungerande vindrutetorkare. Förra måndagen vågade jag inte ge mig iväg på gympan p.g.a. det. Men i tisdags åkte jag ner till J. och L. och pärlan Egon skaffade reservdelar, bl.a. ny torkarmotor, och kom dit efter jobbet och fixade det hela. Ute i kylan !!!! Tålig man !!!! Kram till dig !!!! Jag hade glömt att torkarna kunde gå så in i h - vete fort. Så de har nog sackat av under en längre tid och jag har liksom vant mig vid tillståndet. Veckan för övrigt har varit lugn. En beredning inför KHR- möte och träff med Anhöriggruppen. Lika trevligt varje gång. Den här gången gästade vi en kamrat i hemmet, som nyss har fått in sin respektive på demensboende. Då uppstår delade känslor. Samtidigt som det är skönt och en lättnad, så är det en sorg och tystnaden blir svår. Vi vill ju alla leva ihop med våra kära, livet ut. Men tyvärr så rår vi inte över livets irrgångar......Helgen är också lugn. Berth bestämde sig för att stanna kvar i Kisa, så jag har mest gått här och degat. Går bara ut om jag måste. För mina lungor gillar inte sån här svår kyla. Gjorde köttfärssås i går och den räcker till idag också. Även till ytterligare en gång om latmasken visar sig i morgon. Annars blir det frysen
Då är det bara att vänta in den nya veckan och se vad den har i beredskap. Vad jag vet nu, så har jag ett styrelsemöte och revision.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar