söndag 19 februari 2012

STÖRSTA EGOT :-(

Det är konstigt att media gör sånt väsen av melodifestivalen, så att den t.o.m. hamnar på löpsedlar och förstasidor, framför nyheter som är så mycket större och viktigare. Så jag hänger väl också på trenden. Jag har fortfarande inte hittat min favorit för året och nu är det ju inte så många chanser kvar.Det är ju Björn Ranelid som varit mest på "tapeten"den här helgen. Men det har nästan glömts bort att de var två om låten. Sara Li också, som gjorde ett fantastiskt framträdande. Man kan tycka vad man vill om låten, men något speciellt hade den. Men passar absolut inte i Eurovisionsslagersammanhang. Vi fick också se ett av Sveriges största ego. Björn R."sjöng" så fint om kvinnan, men när de vann, så glömde han helt bort Sara Li, som dragit det tyngsta lassat. I "ensamt majestät" rusade han ut på scenen och gjorde ett ärevarv och sin "moatje" ignorerade han och lämnade bakom sig. Vad hade han åstadkommit utan henne? Så ouppfostrat och egoistiskt !!! SKÄMS !!!! Nog om detta.
Det trevligaste som har hänt den här veckan är att jag var på tjejträff med två väninnor sedan långt tillbaka. Även om det kan dröja ett tag mellan träffarna, så fortsätter vi att prata, som om vi aldrig hade varit ifrån varandra. Jag har ytterligare några väninnor som det fungerar likadant med. Det är så tryggt och härligt att ha såna vänner och det är jag så tacksam för. Lite tur i oturen hade jag. På natten efter vår träff , så började jag att frysa " så in i bäng " för att i nästa stund, nästan förgås av svettningar . På morgonen var jag helt utslagen och undrade naturligtvis vad som var på gång. Det visade sig fram på dagen att det var ett typiskt kvinnoproblem, när jag var tvungen att tömma blåsan ideligen. Så det blev pencillin några dagar framåt. Jag hade varit kvar i Kisa hos en väninna över natten, så jag var glad när jag väl tagit mig hem till min egen lilla vrå. Först idag har jag börjat att komma ifatt med allt som har fått anstå här hemma.
Idag ska jag försöka överträffa Ranelids verbala kapacitet genom dagens ord :-)) Tänk att få vara en snöboll. Färdas genom kramar och flyga genom livet. Och kanske träffa nån, som man smälter för. ........... Ha det !!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar