söndag 6 november 2011

LUGNA VECKAN.

Den här veckan har fortlöpt utan några inbokade aktiviteter, förutom ett besök hos frissan. Så jag har fortsatt mina förberedelser inför Horns Julmarknad lördagen den 3/12. Så nu är 16 limpor och lika många mjuka pepparkakor lagrade i frysen. 4+4 kommer jag att skänka till DHR:s auktion, som går av stapeln nästa lördag, i Församlingshemmet i Kisa. För övrigt så syr jag, när jag får tid över. Har just nu 26 ugnshandukar, några dukar och ett gäng fodral för plastkassar bredvid symaskinen i väntan på färdigställande. Det konstiga är att allt eftersom jag syr, så har det också tagit lite fart på försäljningen, så jag lyckas inte så bra med att fylla på varuutbudet. Kanske för att julen närmar sig. Men det är ju bara roligt, när mina alster uppskattas.
Den här helgen har det inte blivit något uträttat, för vi har varit och firat 3 bonusbarnbarns födelsedagar och också varit hos grann"flickorna" och fikat med äpplepaj och vaniljsås. Mums !!!När vi var hos dem, fick jag reda på att ambulansen hade haft blåljus på, när de hämtade mig senast. Inte trodde jag att jag var SÅ sjuk. Så jag får nog vara tacksam, att jag trots allt mår rätt skapligt nu.
Även nästa vecka ser lugn ut vad gäller bortaaktiviteter, så det blir nog mycket tid vid symaskinen.
En del veckor är så här innehållslösa, men ändå så ljuvliga, när man känner att lite krafter har kommit tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar