söndag 12 december 2010

Pensionär " på riktigt"

Idag har jag varit nere i Berths lägenhet i Kisa en stor del av dagen. Han blev pensionär "på riktigt" igår, men av praktiska skäl firade vi honom idag, förutom en familj som var i går på den rätta dagen. Så vi fick träffa 8 av barnbarnen idag. Så roligt !! Vi blev bjudna på smarrig smörgåstårta, som Carita hade gjort. TACK GUMMAN !!! Han blev ordentligt uppvaktad med både blommor och paket. Så han var trött, trött men belåten, när jag åkte hemåt framåt kvällen. Jag hade som tur var piggnat till efter att ha fått pencillin i veckan. Det var inget ryggskott jag hade utan njurvägsinflammation och dessutom hade jag en luftvägsinfektion på gång. Så jag har tagit det lugnt i veckan och dammråttorna börjar växa till sig i hörnen. Men det är ju bra att röra lite på sig, så jag har iaf ägnat mig lite åt min favoritsyssla. Bakning. Då kan man ju faktiskt sitta ner mest hela tiden och ändå göra lite nytta. Det har blivet fruktkaka, nötkaka, skurna pepparkakor och toscakakor. Tar man det bara lugnt, så klarar man en hel del och jag har ju så svårt att sitta med armarna i kors hela dagarna. Och det är allt gott att ha lite i frysen till jul. Men tyvärr orkade jag inte vara med på anhöriggruppernas julfest på Cafe Columbia. När kvällen kommer tar krafterna slut.

Nu är det bara att vänta på och se vad den nya veckan har i sitt sköte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar