torsdag 30 december 2010

HELGER.

Jag har haft tur hittils i livet som fått vara frisk alla julhelger. Men nu har det hänt. Innan jag hämtat mig ifrån förra infektionen så åkte jag på en förkylning en vecka innan helgen och som vanligt slog den ut andningen. Så det blev bredspektrapencillin och kortison och kortisonet till sammans med lungbesvären, slog ut mig helt. Det var som om jag hade känt på mig att jag skulle bli sjuk, så jag hade börjat att förbereda helgerna tidigt. Vi har en väldigt bra service här i Horn, genom att ICA kör ut varor en ggr/vecka. Så den har jag använt mig av och på det viset fått allt nödvändigt levererat i hallen här hemma. Superbra !!! Jeanette, Lars o Egon räddade julaftonen med all nödvändig service, medan jag satt som en pascha i kökssoffan och blev servad. Så det blev ändå en riktig trevlig julafton tack vare dom. Jag är så glad att de finns för oss. Sedan fanns det som tur var rester kvar, så Berth fixade att serva mig resten av helgen. Det var den lugnaste julhelg jag upplevt, med dator, TV och återkommande sänglägen med böcker och lite tupplurar emellanåt. Som tur är så tyckte Berth det var en skön helg. Han behövde nog också få slappa ordentligt. Men nu börjar jag bli "som en människa" igen. Vi ska ändå ta det lugnt hela nyårshelgen också. Jag brukar ju inte lyssna på kroppen, utan köra igång som vanligt igen, när jag börjar känna mig bättre. Men nu ska jag vara "duktig" och unna mig vila hela den här helgen också.
Det här blev ett riktigt innehållslöst inlägg. Men sånt är livet ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar