lördag 23 oktober 2010

Uppdatering.

Usch vilken grå och trist dag det har varit idag. Jag har varit trött och slö hela dagen och gjort minsta möjliga. Men det är väl inte så konstigt, för det är väl det här som kallas sjusovarväder. Men det har iaf. inte varit lika halt som det var i går morse, när jag skulle ta mig till Linköping - med sommardäck. Det varnades i radion hela morgonen för halkan. Men jag ville äntligen komma iväg för jag hade ett uppföljningsbesök på Lungmedecin. Jag såg två bilar i diket, men jag tog det lungt och kom hem välbehållen.
Det är alltid pirrigt innan uppföljningsbesöken, men den här gången var röntgen och annat helt oförändrat. YES-YES :):) Men jag ska ändå göra en skiktröntgen, för säkerhets skull. Det enda min läkare var missnöjd med var att jag hade gått ner 4 kg. i vikt sedan förra besöket för åtta månader sedan och jag tappade också 2 kilo förra sommaren när jag var som sjukast. Men det blir visst lätt så, när lungkapaciteten är nersatt. Det går åt extra energi till att hålla kroppen igång då. Om någon undrar : Ja, jag har aptit och nej jag slarvar inte med maten och inte är jag särskilt mager heller, tycker jag. Stoppar i mig en del onödigt också. Nu ska jag ta näringsdryck 1 ggr/dag för att inte tappa de kilon jag har. Det känns jättekonstigt. Jag som tidigare i livet alltid fått tänka på vad jag stoppat i mig och fått ta små bantningsrace ibland.
Eftersom jag tidigare har varit öppen med min sjukdom, så tyckte jag att det var dags att uppdatera, nu när uppföljningen är gjord. Nu är det bara skiktröntgen kvar att göra och visar den inget, så kan jag koppla av ett halvår igen. Man måste stoppa undan oron emellan sjukbesöken och försöka leva fullt ut.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar