måndag 11 oktober 2010

Klagan.

Nu ska jag, fast många inte gillar det, bli lite politisk. Skulle ta ut medecin idag. Och som det ofta har varit senaste tiden, så kunde jag inte få det jag skulle, för det fanns inte hemma och blev därför restnoterat. Jag blir ganska irriterad (ärligt talat förbannad)för jag har inte närmaste apotek bakom knuten precis, utan får åka några mil. Och varje gång detta händer, blir jag ju tvungen att göra ytterligare en resa. Visst hände det tidigare också, men det har blivet allt vanligare sedan Apoteken privatiserades. Nu finns det ett vinstintresse och som alla vet kostar det att ligga på lager. Det drabbar nu konsumenten. ALLTSÅ MIG. Skönt nu fick jag ur mig lite frustration !!!!!!!
Har ägnat eftermiddagen åt lite trädgårdsarbete, så nu har jag bara ett land kvar att klippa ner. Mycket äpplen är det att plocka upp från marken också. I år har många tyvärr kommit ner innan de varit mogna. Men det räcker och blir över åt oss ändå. Det är bara att hojta till om någon vill ha.
Allt för idag. Ha en bra natt !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar