söndag 14 juli 2013

Kan inte sova.

Varmt, varmt och jag kan inte koppla av och somna. Och jag tänker nog för mycket också, när jag kommer isäng. Länge sedan jag skrev nu.Men har nog haft lite för stora ambitioner och försökt få in bilder som passar inläggen. Och har jag inte fotat någon bild, så har det inte blivit något inlägg. Så nu släpper jag den ambitionen och låter de gamla bilderna rulla och kanske lägger till någon ny ibland.
Nu har iaf. sommaren hittat oss, härligt. Jag har den senaste veckan varvat med bak inför hantverksförsäljningen på Durstämman i Ankarsrum,fyllt på min egen kakfrys och trädgårdsarbete. Har suttit på min bak och rensat runt plattorna på våra två uteplatser och jag har även rensat alla gatstenar på infarten. Vill inte ens tänka på hur många timmar jag tillbringat på det sättet. Försöker göra det 1 gång varje år, så att det inte ska växa igen. Skönt att det är gjort för i år. Nu håller jag det öppet med streamern resten av sonmmaren.
Jag skolkade från Hornmarken idag. Fixar inte extrem värme längre p.g.a. mina sjukliga lungor. Det är bara att acceptera att det är så. Mannen har samma proplem och även hjärtproblem, så vi har full förståelse förr varann. Skulle nog vara svårt att vara gift med en fullt frisk, när man har dessa problem. Snälla grannen - väninnan köpte hem lite gannaldags kokosbullar till mig, så att jag ändå fick känna en stråk från marken. Goda vänner är guld värda.
Tog en sömntablett innan jag började skriva, så nu är det nog dags att uppsöka sängen igen och hoppas på det bästa. Natti - natti vänner !!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar