tisdag 13 juli 2010

FÖR VARMT.

Tro det eller ej, men just nu sitter jag inomhus. Det är nästan svalare där än ute. Men när jag är ute, sitter jag i skuggan med en fläkt på och försöker bara överleva. Jag vet att man inte får klaga nu, när äntligen sommaren är här. Men det är konstigt att både sommar och vintervädret måste gå till ytterligheter i år. Man får vänta till kvällen om man vill försöka vara duktig och prestera något. Så jordgubbslandet får besök först framåt 9-10 snåret. Men trots att jag vattnar så håller dom på att torka bort. Synd - synd........
Hornmarken blev inte heller som vi tänkt oss p.g.a. värmen.Tvärtom blev den en mardröm. Ibland övertar dumdristigheten förståndet. Men jag hann iaf köpa mig marknadskarameller, munkar och en födelsedagspresent till lilla Olivia innan mardrömmen började.
Nu ska jag uppsöka skuggan igen.
Aldrig är man nöjd !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar