söndag 6 juni 2010

SMULTRONSTÄLLET.

Idag åkte Berth, Oma och jag iväg till Smultronstället, för första gången denna sommar. Perfekt väder fick vi också. Växlade lite mellan sol och några enstaka moln. Inte för varmt. Inte för kallt. Utan riktigt behaglig, frisk värme. Jag rensade emellan plattorna och tog bort löven på dem och i rabatten. Oma stannade kvar uppe vid stugan och slappade i tystnaden, medan Berth och jag åkte ner till stranden några timmar. Jag fick rensa bort ett övergivet fågelbord från bryggan. Så fint, vilken byggnadskonst, men det luktade apa eller något ännu värre, så det förpassades till sjön. Attans kallt i vattnet fortfarande, så jag badade inte längre än till knäna, utan låg bara på stranden och mådde gott. Berth hade det skönt i skuggan med sina zudoku. Ingenstans smakar matsäcken så bra som där vid sjön. Jag brukar bli kaffesugen, så snart jag kliver ur bilen. Vi älskar att vara där. Det enda som talar är tystnaden. Jag brukar säja att det är så tyst, så man nästan blir blyg för varandra.
Träffade som vanligt några släktingar där uppe. Så kul att träffas !!!
Vi tog vägen över Ulrika på hemvägen och Oma satte blommor på mormor o morfars grav.
Efter en heldag, så är jag nu hemma, avslappad och trött av all sjöluft. I morgon byter jag en kall djupvattenssjö mot en 34 graders bassäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar